Mormorscykeln

Lyckades ligga kvar en timme längre imorse, men solen skiner idag igen så mer blev det inte! Slängt igång en maskin disk och tar nu min morgonkaffe på balkongen.

Sagt ett tag nu att jag måste fixa mig en riktig cykel, att ta bilen in till stan varje dag blir dyrt i längden, så igår förmiddag bestämde vi att ord skulle bli handling. 1,5h senare efter ett besök på Din Cykel, Långebro var jag stolt ägare till en sliten men galant 'mormorscykel'.
Tydligen är dessa cyklar lite utav en raritet så fick ge ett par hundralappar extra trots att hojen var långt ifrån toppskick.

Efter en snabb visit på Biltema följde jag med sambon upp till garaget och började plocka ner cykeln i bitar. Resten av dagen ägnade jag sedan åt att slipa ner den fula färgen någon pappskalle valt att målat cykeln med.
När vi väl kom hem igen var klockan närmre halv tio så det blev mat och tv i soffan, sedan slocknade jag.

Idag ska jag fixa naglarna på sambons mamma och i eftermiddag blir det grillning på landet!


En före-bild som jag kom på att ta först efter att jag pillat sönder den ett tag.



Fikapaus i vårsolen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0