Blicka framåt

Ny blogg igen - periodaren Sara är i farten! Denna gången (fast så säger jag väl varje gång) ska jag faktiskt försöka vara lite regelbunden.

Mycket är på gång, mina vänner.
Väntar, liksom resten av Sverige, på att våren ska börja sätta lite fart. Vill ha soliga dagar och energi, båda är en bristvara. Solat en del solarie på sista tiden och även om det inte är i närheten av vad solen åstadkommer när den väl tittar fram så hjälper det faktiskt en del. Man känner sig piggare! Har för mig att jag läste någonstans att man t o m(!) får i sig lite D-vitamin på köpet.

Började min nagelterapeututbildning för några veckor sedan. Finns många val jag gjort här i livet som jag senare fått ångra men detta är INTE en av dem. Tiden springer iväg och jag känner riktig lycka i kroppen när jag får fixa och dona.
Håller just nu på med den praktiska delen och vill man kan man boka tid till en elevbehandling. Eftersom det är en grundutbildning är det främst förstärkningar och franska manikyrer som gäller och priset är givetvis reducerat. Vet i nuläget inte hur långt fram praktiken sträcker sig, detta är beroende av hur snabbt jag får ihop mitt förutbestämda antal behandlingar, men är du nyfiken så är du självklart välkommen att fråga mer!

I övrigt kan jag väl avslöja att jag och sambon har bestämt oss för att börja leta lägenhet (igen). De ekonomiska förutsättningarna har de senaste månaderna ändrats en del och vi (eller åtminstone jag) känner att man ska kunna göra mer än att äta och bo. Eventuellt flyttar vi då också närmre stan igen.

Viktväktarna går det sådär med. Skäms för att erkänna det men slarver har varit framme, har trots detta ändå hållt de tre första kilona borta. Har haft fullt upp med både jobb och praktik och lyckats bomma de senaste vägningarna men funderar på att skriva ut mig ändå, nu vet jag hur jag ska göra och fyra vägningar i månaden är kanske inte värt 350 spänn?

I runda slängar är det väl vad som pågår just nu. Intalar mig själv att om man bara tar en dag i taget så ordnar det mesta sig i slutändan. Man ska inte lägga sin tid på oro utan blicka framåt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0