Allan ballan!

..vad dagarna går fort!? Nu är det fredag igen. Inte mig emot dock. Så lite som jag har inplanerat denna helgen känns som länge sen sist. En omgång naglar, det är allt.

Idag är det i alla fall full rulle. Jobbade mellan 8:00-11:00, stack inom salongen för att dubbelkolla kalendern, tog en promenad hem med min snyggcykel, slängde i mig lite lunch, drog igång med städning och fixade tvätten.
Tänkte vad passar bättre än lite nybakade (Viktväktar-)muffins och yee haw - nu sitter jag här! Men det är inte över än; klockan 15:00 börjar nästa arbetspass, räknar med att vara hemma igen runt halv sju ikväll.

ska jag hålla fredag.


Viktväktarmuffins 12 st (1 point/muffins)

Blanda:
1 3/4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1/2 tsk salt
3/4 dl strösocker

Häll i:
1 ägg
3/4 dl lättmjölk
Blåbär
och blanda igen.

ca 10 min på 175 grader!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0